TahVe - LeKi-futis 0-6 (0-2)

4.6.2015 | Tampereen Vitonen | Ikuri

Puhdasta dominointia

Otteluraportti laulun muodossa: https://soundcloud.com/toimitus/jallitellen5

LeKi sai pitkästä aikaa jalkeille täyden kokoonpanon ja jälki oli sen mukaista: sarjassa vähiten pisteitä menettänyt TahVe oli täysin vastaantulija, kun Lempäälän siniset jallittelivat vakuuttavan kuusnolla-voiton Ikurin postimerkillä.

Ottelua oli takana noin vartti, kun Samu Nevala puhkaisi TahVen puolustuslinjan oivaltavalla pystysyötöllä ja Miko "Man of The Match" Heikkilä kävi tuikkaamassa voittomaalin kylmänviileällä kosketuksella. Seuraavaksi Panu Niskanen vapautti Mr. Nevalan läpiajoon, jonka päätteeksi pallo tolpan kautta rysään.TahVe hallitsi palloa ensimmäisen puoliajan loppuun, mutta hienosti ottelun pelanneella LeKi-puolustuksella ei ollut hädänpäivää.

Samba lähti soimaan heti toisen puolikkaan alussa, kun keskialueen tikitakan päätteeksi Toni Ryyppö iski kolmannen puukon TahVen paitsioansaan luottaneeseen linjaan ja Miko Heikkilä kävi viimeistelemässä illan toisen byyrinsä. Tämän jälkeen LeKi olisi voinut päästää jalkaa kaasulta, mutta vastustajan oranssit paidat eivät antaneet tähän mahdollisuutta.

Seuraavaksi iski erittäin vahvan sisääntulon tehnyt Aapo Pylkkänen, joka sijoitti pallon nätisti etualakulmaan 16-alueen rajalta. Komean syötön maaliin antoi loistavan ottelun pelannut Miko. Tämänkään ei riittänyt lempääläläsille; vanha sotaratsu Samu Nevala laukkasi vielä viimeisillä höyryillään mukaan vastahyökkäykseen ja sai naaaaattia pallon parista metristä tyhjiin Joona Voutilaisen vakuuttavan laitanousun päätteeksi.

Kun muut LeKiläiset olivat 5-0 tilanteessa jo hieman himmaamassa menoa, vasemmalle laidalle vaihdettu Viktor "Teurastaja" Altio ei tuntenut armoa, vaan kumosi kokonaisen suolapurkin vielä kerran oranssipaitojen ammottavaan haavaan.

LeKi kohensi voitolla reippaasti asemiaan hämmentävän tasaisessa sarjassa. Seuraavaksi vastaan asettuu legendaarinen Hämeenkyrön Apassit erittäin mielenkiintoisessa ottelussa: samassa pelissä ratkaistaan sekä Vitosen sarjapisteet että Piiricupin jatkoonmenijä. Ottelu pelataan Lempäälän Hakkarin nurmella sunnuntaina 14.6. klo 18.

Maalit:

0-1 Miko Heikkilä (Samu Nevala)
0-2 Samu Nevala (Panu Niskanen)
0-3 Miko Heikkilä (Toni Ryyppö)
0-4 Aapo Pylkkänen (Miko Heikkilä)
0-5 Samu Nevala (Joona Voutilainen)
0-6 Viktor Aaltio

Ottelun LeKi-peukut: