LeKi-futis - HST 5-2 (2-2)

9.7.2015 | Tampereen Vitonen | Sääksjärven Hornankattila, Lempäälä

Jallittelusulkeiset

LeKi ja HST kohtasivat Vitosen kevätkierroksen viimeisessä ottelussa torstai-iltana. Ottelu piti pelata jo edellisviikon perjantaina, mutta HST:n erittäin ikävien "sairastapausten" vuoksi LeKi suostui siirtämään ottelua. Myöhemmin selvisi, että vastustajan sairastelut johtuivat vakavasta turkulaisesta festarikuumeesta, joka oli ilmeisesti levinnyt niin pahaksi, ettei 11 äijää kentälle viime perjantaina saatu. Tätä myöten LeKin (ja toivottavasti muidenkin Vitosen joukkueiden) Fairplay-henki pysyy Aladdinin lampussa, kun oikeat sairastelut Hervanta Sucker Tiimiin iskevät.

Itse ottelussa komennon ottivat heti alkuun muutama viikko sitten armeijasta kentille palanneet Joni "Simo Häyhä" Hiltunen ja Solmu "carlgustafemilmannerheim" Laaksonen. Hiltusen loistava tykistökeskitys tavoitti Laaksosen takatolpalta 10 minuutin kohdalla ja peli rävähti yhteen nollaan. Pian tämän jälkeen sama mies pyssytti paristakymmenestä metristä huikean kudin alanurkkaan - tarjoilijana jälleen Hiltunen. Seuraavaksi LeKi piti hieman tupakkataukoa ja päästi HST:n peliin mukaan. Kavennus syntyi kulman jälkitilanteesta, kun palloa purkanut LeKi-peluri kampattiin omassa boxissa ja vierailija kiitti ilmaisesta avopaikasta. Tasoitus syntyi aivan ensimmäisen puolikkaan lopulla vuoden selvimmästä paitsiosta - absurdin tilanteen näkivät vastustajaa myöden kaikki muut, paitsi heinäkuisen teletappiauringon sokaisema lippumies.

Toisella puolikkalla kotijoukkue laittoi jälleen sambarytmit soimaan. Pääartistina bongorummuissa jamitteli reservin vänrikki Samu Nevala, joka napautti 3-2 voittomaalin Solmu Laaksosen hienosta esityöstä. Kun Joni Hiltunen vielä jallitteli upealla yksilösuorituksella pelin neljään kahteen, alkoi ilmassa olla vahva viikonlopun rientojen tuoksu.

Ottelun erikoisin tapahtumasarja oli kuitenkin vielä edessä. Samu Nevala kynäili itsensä vasemmalta laidalta rankkarialueelle ja lirutti pallon maaliin, saaden samaan aikaan sukillensa HST-pakin myöhästyneen viikatteen. Kaikkien paikallaolijoiden yllätykseksi päätuomarin ratkaisu oli antaa tilanteesta rankkari sekä KELTAINEN kortti HST:n pelaajalle. Nevala nakkasi rankkarin protestiksi Sääksjärven koulun tenniskentälle ja pommitti minuuttia myöhemmin tuplasti kauempaa pallon rysään: 5-2.

Neljännen peräkkäisen voittonsa myötä LeKi nousi jälleen omalle paikalleen sarjan kärkeen. Syyskierroksen ensimmäinen peli pelataan 18.7 klo 12 Menkalan tekonurmella, kun vastaan asettuu Nokian ylpeys PoNU Bk. Tätä ennen LeKi pelaa vielä Piiricupin 2.kierroksen ottelun TKT/2:sta vastaan keskiviikkona 15.7. Ahvenisjärvellä Hervannassa.

Maalit:

1-0 Solmu Laaksonen (Joni Hiltunen)
Solmu Laaksonen (Joni Hiltunen)
2-1 HST
2-2 HST

3-2 Samu Nevala (Solmu Laaksonen)
4-2 Joni Hiltunen
5-2 Samu Nevala

9.7.2015 | Tampereen Vitonen | Sääksjärven Hornankattila, Lempäälä

Jallittelusulkeiset

Maalit:

1-0 Solmu Laaksonen (Joni Hiltunen)