LeKi-futis - UrPS 1-1 (1-0)

9.5.2014 | Tampereen Nelonen | Sääksjärven Hornankattila, Lempäälä

Muna rikki.

Urjalan Palloseura osoittautui jälleen kerran voittamattomaksi vastustajaksi LeKi-futikselle ja teki samassa rytäkässä ensimmäisen byyrin lempääläläisten verkkoon tämän kauden Nelosessa. Tasapelillä LeKi säilytti paikkansa sarjakärkenä, mutta ilonaiheet olivat muuten vähissä.

Ottelu käytiin perinteisessä suomalaisessa sadekelissä, joka teki tekonurmialustasta erittäin arvaamattoman. Tämä näkyi molempien joukkueiden pelissä lukuisina helppoina pallonmenetyksinä ja pomppujen väärinarviointeina.

Ottelu oli LeKi:n lievässä hallinnassa ensimmäisellä puoliajalla, joskin UrPS:llakin oli hetkensä. Erityisesti Urjalalaisten pitkät rajaheitot boksiin aiheuttivat jatkuvasti ongelmia sinisille. LeKi iski kuitekin ensin, kun Tommi Lehtimäki lirutti Solmu Laaksosen hienon keskityksen maalivahdin längistä sisään. Tämän jälkeen maalipaikkoja siunaantui useampia, mutta Samu Nevalan maaliviivalle kimmonnutta ylärimakutia lähemmäs ei enää päästy.

Toisella jaksolla UrPS otti komennon LeKin vetäytysessä omalle kenttäpuoliskolleen. Vaarallisimmat tilanteet syntyivät jälleen kulmista ja pitkistä rajaheitoista, jotka jäivät kerta toisensa jälkeen loputtomalta tuntuvaan flipperiin LeKin maalin eteen. Urjalan tasoitus syntyi lopulta pienellä onnenkantamoisella, kun heppoinen veto 19 metristä kimposi LeKin pelaajasta juuri ja juuri maalivahti Jyri Leinosen näppien ulottumattomiin. Kenttätapahtumiin nähden maali oli kuitenkin täysin ansaittu.

Lempääläläiset hieman heräsivät maalin jälkeen ja vyöryttivät muutaman hyvän vastahyökkäyksen vierailijoiden päätyyn. LeKin toisen puoliajan ylivoimaisesti paras paikka tuli n. 60 minuutin kohdalla, kun vastustajan ainoa muurimies pelasi kädellä Tommi Niskasen antamaa vapaapotkua rangaistusalueella. UrPS:n maalivahti kuitenkin selvitti tästä seuranneen rangaistuspotkun hienosti.

Kokonaisuudessaan LeKin peli oli ensimmäisen puoliajan muutamaa hyvää hetkeä lukuunottamatta heikkoa ja mielikuvituksetonta. Toppari Janne Lehtimäki luuti tutun varmaotteisesti puolustuksessa ja keskikentän Sampo Clewer oli ansaitusti ainoa puolustuslinjan yläpuolella, joka säilytti paikkansa kentällä vaihtoruletin lähtiessä pyörimään.

Seuraavaksi lempääläläisillä on edessään harvinainen kahden viikon tauko ennen seuraavaa ottelua. RoPSiakin Suomen Cupissa kiusannut Nekalan Pallo tulee vierailemaan Sääksjärvelle perjantaina 23.5. klo 19.

Makkaramyyjät
LeKi-futis