LeKi-futis - Pato 3-0 (1-0)

27.4.2014 | Tampereen Nelonen | Sääksjärven Hornankattila, Lempäälä

"Hienoja maaleja hienoista syötöistä"

Lempääläläiset pelasivat Sääksjärven kauniissa illassa legendaarisen LeKi-futiksen puuhamiehen Petri "Pete" Mäkisen prinsiippien mukaisesti, eli tekivät hienoja maaleja hienoista syötöistä. Esitys oli lievästi sanottuna suvereeni ja varmasti yksi parhaista kauden avauksista seuran historiassa.

Ottelun ehdoton sankari oli perinteiseen tapaan LeKin tähtihyökkääjä Tommi Lehtimäki iskemällä ottelun kaksi ensimmäistä maalia. Hän joutui kuitenkin jättämään pelin kesken, kun Paton maalivahdin polvi osui maalitilanteessa pahasti miestä päähän.

Onneksi materiaalista löytyi leveyttä ja Jani Ojala paukautti viimeisen niitin siirryttyään laidalta kärkeen. Muita hyökkäyspään onnistujia olivat Tommi Niskanen (0+2) ja Ville Heinonen (0+1), jotka tarjoilivat maagiset esityöt maaleihin.

Keskikenttä oli viimeisiä minuutteja lukuunottamatta lempääläläisten puuhamaa ja puolustuslinja pelasi erittäin varmasti läpi ottelun. Erityismaininnan ansaitsee ensimmäisen sarjapelinsä LeKin topparina luutinut Lari Ruotsalainen. Vierailijoiden vaarallisimmat tilanteet tulivat lopun painostuksessa rajaheitoista ja kulmista, mutta varsinaisia maalipaikkoja Patolla oli koko pelin aikana vain muutama.

Seuraavan kerran LeKi-futis on tulessa ensi perjantaina Kaupissa, jossa vastaan asettuu aina vaarallinen FC Melody.

Kuvia ottelusta löytyy TÄÄLTÄ.

Vaikka aurinko paistoi, oli tervakoskelaisten fiilis LeKin pyörityksessä tämä.

Tommi Lehtimäki
Lari Ruotsalainen