LeKi-futis - NePa 1-1 (1-1)

23.5.2014 | Tampereen Nelonen | Sääksjärven Hornankattila, Lempäälä

Ottelurangaistus 5+55 minuuttia, syy kiinnipitäminen

Sääksjärven Hornankattila oli perjantaina nimensä veroinen ainakin lämpötilan puolesta, kun Nekalan Pallo tuli vierailulle vuoden tähän asti kuumimpana päivänä. LeKi onkin saanut pelata kauden ensimmäiset pelit erittäin monipuolisissa olosuhteissa.

Kotijoukkue lähti peliin ensimmäisestä minuutista lähtien isännän ottein ja olisivat voineet olla kolmen tai neljän maalin johdossa heti ensimmäisen vartin jälkeen. Avopaikoista ja läpiajoista huolimatta maalinteossa onnistuttiin vain kerran: Lari Ruotsalaisen loistava pystypallo vasempaan laitaan tavoitti Samu Nevalan, joka heitti pallon volleystä maalille Tommi Lehtimäen jalkaan. Normaalista poiketen Tommi päätti vielä jakaa rakkautta varmalta näyttävästä maalipaikasta huolimatta, ja antoi hyvin laidalla pörränneen Miko Heikkilän viimeistellä hyökkäyksen tyhjään maaliin.

Peli oli upeasti näpeissä ja NePa oli hätää kärsimässä, kunnes LeKin puolustuslinjassa sattui pieni kämmi noin 30 minuutin kohdalla. LeKin toppari joutui repimään karkaamaan päässeen vastustajan maihin - seurauksena suora punainen kortti. Pelin kulku muttui tämän jälkeen täysin ja lempääläläiset alkoivat peruuttelemaan NePan pyörittäessä peliä. Hyvin pelin aloittanut Miko jouduttiin ottamaan vaihtoon, jotta puolustuslinjaa saatiin vahvistettua. Ensimmäisen jakson lopussa kotijoukkueen peli oli aivan sekaisin ja NePa pääsi rokottomaan helpohkosti maalin edestä. LeKin edustusjoukkueessa debyyttinsä tehneen maalivahti Jani Majan huippuseivien ansiosta tauolle selvittiin kuitenkin tasatilanteessa 1-1.

Valmentaja Lassi Lehtosen palopuhe tauolla sai LeKin rivit jälleen kasaan ja toisella puoliajalla puolustusilme oli aivan eri tasolla. Maalipaikkoja ei saatu muutamaa keskitystä lukuunottamatta luotua, mutta myöskään vierailijoita ei päästetty hyville tekopaikoille kertaakaan. LeKi ei hyytynyt missään vaiheessa ja vaihdosta tulleet Jesse Lappi, Jani Ojala, Tommi Niskanen ja Ville Heinonen pääsivät hyvin peliin mukaan. Toppariksi istutettu Abdulla Al-barkat hoiti hommansa toisella puolikkaalla hienosti. NePa oli ylivoimalla pelatessaan yllättävänkin vaisu ja tyytyi pyörittämään palloa puolustuslinjassa. Pallonhallintaprosentit menivätkin toisella puoliajalla Nekalalle lukemin 76,25-23,75%.

Lempääläläiset jatkavat siis edelleen tappioitta ja ovat sarjassa sijalla 4. Seuraavaksi on edessä kauden ensimmäinen ottelu luonnonnurmella, kun LeKi-futis matkustaa aina raikkaalle Valkeakoskelle sarjakärki VaKP:n vieraaksi. Ottelu pelataan Apian stadionilla perjantaina 30.5 klo 18.30.

Jani Maja
Heinonen