FC Melody - LeKi-futis 0-2 (0-0)

2.5.2014 | Tampereen Nelonen | Kauppi, Tampere

Elämää Kultaisen Sukupolven jälkeen?

LeKi-futiksen juniorimylly ei ole viimevuosina puskenut liikaa uusia tähtiä edustuksen riveihin, mutta tilanne on vihdoin muuttumassa. Lempääläläisten nuorisokaarti nousi perjantain koleassa illassa upeasti esiin ratkaisten voiton FC Melodya vastaan.

Ensimmäinen puoliaika oli LeKin hallintaa Melodyn miehityksen vetäytyessä yllättävänkin alas. Muutamasta hyvästä paikasta huolimatta palloa ei kuitenkaan vielä saatu verkkoon, ja tauolle mentiin maalittomassa tasatilanteessa.

Toinen puoliaika alkoi tasaisemmin, mutta LeKin tuleva maali tuoksui jo vahvasti ilmassa. Lopulta rävähti; Samu Nevala antoi korkean kulman ja keskikentän nuorisotähti Solmu Laaksonen nousi valkeapääkotkan lailla yläilmoihin, puskien pallon armottomasti oikeaan takanurkkaan.

LeKi sai maalista lisää vauhtia, eikä aikaakaan kun pallo oli uudestaan kotijoukkueen häkissä. Sampo Clewer heitti oivaltavan läpisyötön Melodyn hajonneen puolustulinjan selustaan ja oikean laidan polkukone Miko Heikkilä viimeisteli auktoriteetillä.

Toisen maalin jälkeen ote siirtyi kotijoukkueelle Lempääläläisten tyytyessä vastaiskuihin. Melody saikin muutaman vaarallisen paikan kavennukseen, mutta LeKin maalivahti Jyri Leinonen hoiteli nämä veteraanin varmuudella. Puolustus ja maalivahtipeli ovat olleen hyvissä kantimissa kauden kahdessa ensimmäisessä koitoksessa ja LeKin päästettyjen maalien sarake näyttääkin ansaitusti nollaa.

Seuraavaksi LeKiä vastaan asettuu rakas vihollinen Urjalan Palloseura, jonka kausi on alkanut hämmentävän ailahtelevasti. UrPSilla on kuitenkin ollut henkinen yliote joukkuiden aiemmissa kohtaamisissa, joten tiukka vääntö on varmasti luvassa. Ottelu starttaa ensi perjantaina Sääksjärvellä klo 19.

LeKin huilut soittelivat perjantai-illassa voittavaa melodiaa.

Solmu Laaksonen
Miko Heikkilä